Alguna vegada has vist el número 16 escrit en números romans i t'ha fet pensar en algun Xavi? T'has preguntat mai per què quan fan obres, posen tanques? Fas coses absurdes quan ningú et veu? Si has respost afirmativament a alguna d'aquestes preguntes, aquest és el teu blog.
P.D: Aquestes coses absurdes, fes-les en públic, així tots riem més.

dilluns, 28 de novembre del 2016

23 exemples de Publicitat BTL

La publicitat "below the line", que significa sota la línia, més coneguda com BTL, és un tipus de publicitat no massiva, en un lloc o moment concret, amb altes dosis de creativitat, sorpresa i sentit de l'oportunitat.
Sol complementar campanyes publicitàries en mitjans de comunicació massius o tradicionals denominades ATL "above the line", sobre la línia.

Això és el que diu Wikipedia, però per entendre-ho millor, és aquell tipus de publicitat que et deixa amb la boca oberta, o t'arranca on somriure mentre penses "quina bona idea", i que et fa venir ganes de fer-li una foto o un vídeo i ensenyar-ho als teus amics. Alguns dels anuncis BTL aprofiten elements de l'arquitectura o del mobiliari urbà per convertir-los en altres elements que s'hi assemblen.

A continuació un recull dels millors exemples segons la meva opinió:

Aprofita el fum de la claveguera per simular el fum del cafè que anuncia

Anunci d'una clínica dental en una bolera

Aprofita la cinta per no caure al bus per simular el rellotge que anuncia

Esquerra: Anuncia un vidre molt resistent posant feixos de bitllets atrapats, a veure qui és capaç de trencar-lo.
Dreta: Respira tan profund que s'enduu el paper del mateix anunci.

Aprofita la corda d'amarratge per simular la pasta que anuncia

Producte contra les puces: les persones que passegen semblen puces que molesten el gos.


Aprofita les dutxes de la platja per simular el l'assortidor del refresc que anuncia 

Sembla que el cartell estigui enganxat amb la cinta adhesiva que anuncia

Classes de ballet: Les tires per arrancar amb el contacte de l'estudi simulen el tutú del ballet 

Aprofita la semblança del banc amb el producte que anuncia, com si estigués fet de barres de xocolata

Dentista: Les tires per arrancar amb el contacte de la clínica simulen les dents d'una persona 

Esquerra: La cadira i el terra simulen un telecadira amb els esquís. L'anunciant és una pista d'esquí.
Dreta: Les tires per arrancar simulen tecles de piano. Anuncia classes particulars de piano.

Campanya de conscienciació de Greenpeace. Quan talles el paper higiènic estàs tallant un arbre.

Els botons del porter electrònic simulen els caramels que anuncien. 

La bossa simula una serra per promoure el treball.

Campanya de conscienciació contra l'ús de les bosses de plàstic, les quals maten animals.

El Jeep pot aparcar en qualsevol terreny

Sembla que la noia estigui nua, i un cop utilitzes el codi QR apareix la roba interior amb l'eslògan "més sexy que la pell". 

Empresa per trobar feina: "La vida és massa curta pel treball equivocat". Persones fent el treball de màquines automàtiques.

Marca de roba interior, s'anuncia amb una targeta entre les pàgines que simulen natges, amb l'eslògan "Aquest és l'únic cop que ens ficarem en el teu cul". 
Anunci d'una fulla d'afaitar especial pels pèls del nas.

Anunci per conscienciar sobre el consum del tabac.

"Apropa't una mica més". Anunci de serveis funeraris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada