La publicitat "
below the line", que significa
sota la línia, més coneguda com
BTL,
és un tipus de publicitat no massiva, en un lloc o moment concret, amb altes dosis de creativitat, sorpresa i sentit de l'oportunitat.
Sol complementar campanyes publicitàries en mitjans de comunicació massius o tradicionals denominades
ATL "
above the line",
sobre la línia.
Això és el que diu Wikipedia, però per entendre-ho millor, és aquell tipus de publicitat que et deixa amb la boca oberta, o t'arranca on somriure mentre penses "quina bona idea", i que et fa venir ganes de fer-li una foto o un vídeo i ensenyar-ho als teus amics. Alguns dels anuncis BTL aprofiten elements de l'arquitectura o del mobiliari urbà per convertir-los en altres elements que s'hi assemblen.
A continuació un recull dels millors exemples segons la meva opinió:
|
Aprofita el fum de la claveguera per simular el fum del cafè que anuncia |
|
Anunci d'una clínica dental en una bolera |
|
Aprofita la cinta per no caure al bus per simular el rellotge que anuncia |
|
Esquerra: Anuncia un vidre molt resistent posant feixos de bitllets atrapats, a veure qui és capaç de trencar-lo.
Dreta: Respira tan profund que s'enduu el paper del mateix anunci. |
|
Aprofita la corda d'amarratge per simular la pasta que anuncia |
|
Producte contra les puces: les persones que passegen semblen puces que molesten el gos. |
|
Aprofita les dutxes de la platja per simular el l'assortidor del refresc que anuncia |
|
Sembla que el cartell estigui enganxat amb la cinta adhesiva que anuncia |
|
Classes de ballet: Les tires per arrancar amb el contacte de l'estudi simulen el tutú del ballet |
|
Aprofita la semblança del banc amb el producte que anuncia, com si estigués fet de barres de xocolata |
|
Dentista: Les tires per arrancar amb el contacte de la clínica simulen les dents d'una persona |
|
Esquerra: La cadira i el terra simulen un telecadira amb els esquís. L'anunciant és una pista d'esquí.
Dreta: Les tires per arrancar simulen tecles de piano. Anuncia classes particulars de piano. |
|
Campanya de conscienciació de Greenpeace. Quan talles el paper higiènic estàs tallant un arbre. |
|
Els botons del porter electrònic simulen els caramels que anuncien. |
|
La bossa simula una serra per promoure el treball. |
|
Campanya de conscienciació contra l'ús de les bosses de plàstic, les quals maten animals. |
|
El Jeep pot aparcar en qualsevol terreny |
|
Sembla que la noia estigui nua, i un cop utilitzes el codi QR apareix la roba interior amb l'eslògan "més sexy que la pell". |
|
Empresa per trobar feina: "La vida és massa curta pel treball equivocat". Persones fent el treball de màquines automàtiques. |
|
Marca de roba interior, s'anuncia amb una targeta entre les pàgines que simulen natges, amb l'eslògan "Aquest és l'únic cop que ens ficarem en el teu cul". |
|
Anunci d'una fulla d'afaitar especial pels pèls del nas. |
|
Anunci per conscienciar sobre el consum del tabac. |
|
"Apropa't una mica més". Anunci de serveis funeraris. |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada