Alguna vegada has vist el número 16 escrit en números romans i t'ha fet pensar en algun Xavi? T'has preguntat mai per què quan fan obres, posen tanques? Fas coses absurdes quan ningú et veu? Si has respost afirmativament a alguna d'aquestes preguntes, aquest és el teu blog.
P.D: Aquestes coses absurdes, fes-les en públic, així tots riem més.

dijous, 1 de desembre del 2016

9 recursos publicitaris curiosos

Vivim en l'era de la publicitat. Estem constantment bombardejats per anuncis, estan per tot arreu: a la televisió, a la ràdio, a les revistes, als cartells del carrer, a les pàgines web, en les aplicacions del mòbil, etc.
No sóc un gran fanàtic de veure anuncis. Sempre que puc ometre els anuncis en els vídeos de Youtube o de Spotify ho faig, però he de reconèixer que alguns estan molt ben trobats, mentre que d'altres no m'aporten res. Sé que tots els anuncis estan enfocats a un tipus de públic diferent, i segurament els que no m'aporten res no estan pensats per a gent com jo.


Totes les marques utilitzen recursos lingüístics i visuals per atraure possibles clients que comprin els seus productes: una cançó original ("Yo soy aquel negrito del África tropical, que cultivando cantaba la canción del Colacao" - accepta que l'has llegit cantant), eslògans i frases que gairebé ja formen part del nom de la marca ("Nespresso, what else?"), imatges impactants, tipografies úniques, colors característics de la marca, mascotes, etc.
Aquells que recordem són un exemple d'èxit publicitari, ja que han aconseguit deixar un record en nosaltres, ja sigui bo o dolent. Algunes marques fins i tot juguen amb això, no els importa ser criticades, ja que les crítiques i la polèmica fan que es generi debat i que es segueixi parlant d'aquella marca de manera gratuïta.


Alguns d'aquests recursos de les campanyes publicitàries em criden molt l'atenció, i per això he volgut fer un recull dels millors segons el meu criteri.

Fes clic a sobre de cada enllaç o imatge per veure cada article, amb molts més exemples.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada